Tambera falu, Pendjari nemzeti park

2007. december 29, péntek

Finom gyümölcsöket kaptunk reggelire, aztán indulás a Kabyé Massif-hoz, az ország hegyvidékes területére. Egy kis faluban láttunk lakatosokat és kézműveseket dolgozni, igencsak ősi módszerekkel.

Ebéd után a Batammariba vidékre érkeztünk, Togo világörökségi helyszínére, ahol nagyon különleges falvak állnak. A Tambera népcsoport erődítményszerű, tornyocskás házakban él, mintha valami mese elevenedett volna meg előttünk. A házikók alsó szintjén élnek az állatok, a középső szint a konyha, a tetőteraszról pedig kis alvókuckók nyílnak, ahova pici lukakon kell bemászni. A tornyok  gabonatárolók, melyeknek a tetőteraszról van a nyílásuk.

Ezután visszatértünk Beninbe és rövid utazás után megérkeztünk első kempinghelyünkre. A sátrakat, matracokat az utazási iroda biztosítja, fent utaztak velünk eddig is a terepjárók tetején. Nagyon praktikus, két perc alatt felállítható könnyű sátraink vannak, és a szintén végig velünk utazó szakács remek vacsorát ütött össze a tábortűznél. Még egy zuhanyozót is rögtönöztek a fiúk, az egyik terepjáróról lelógatott vizes zacskót paravánnal vették körbe. Csak arra kell vigyázni, hogy minél kevesebb vizet használjunk - pár csepp vízzel megnedvesíti az ember magát, gyors szappanozás, aztán minimális vízzel leöblítés.

2007. december 30, vasárnap

Ma végre nem a dzsipekben töltöttük a napot, hanem egy jó nagyot sétáltunk a környéken. Bár csak kb. 10 kilométert mentünk, de azt a tűnő napon, úgyhogy sikerült kellemesen elfáradni. Vacsora után átjöttek a közeli falu lakói és bemutatták a tipikus táncaikat. Rávettem az angolokat, hogy ők is produkáljanak már valamit, úgyhogy a helyiek nagy örömére ők is eltáncoltak valami idétlen angol gyerekes táncot (hokey-pokey).

2007. december 31, hétfő

Éjjel szinte senki nem aludt - akkora szélvihar volt, hogy majd elvitte a sátrakat. A szakácsunk remek hagymás rántottával dobta fel a hangulatot, aztán kora délutánig megállás nélkül utaztunk, a Pendjari nemzeti parkba. Nyugat-Afrika nemzeti parkjai korántsem olyan gazdagok élővilágban, mint Kelet- vagy Dél-Afrikában, mi is csak néhány vízilovat láttunk a távolban. Kerek bungalókban lakunk a park közepén, kellemes táborban. Vacsora után nagyon küzdött a társaság, hogy fent tudunk-e maradni éjfélig, de elég hamar feladtuk, ki voltunk purcanva. Tavaly, életem eddigi legrosszabb szilveszterén elhatároztam, hogy soha többet egyedül otthon szilveszterkor, így január 2-án az volt az első dolgom, hogy lefoglaltam ezt az utat. Akkor ugye nem tudhattam, hogy szilveszterkor nem lennék egyedül, így most pont az volt a szomorú, hogy nem vagyok otthon a párommal. Elég nyomorult érzés volt a szúnyogháló alól SMS-t írni, amiről azt sem tudtam, mikor ér haza, hiszen éppen nem volt hálózati lefedettség.